Rapportinställningar för ärenden - Rapportadministration - Admin

I rutinen Admin, avsnitt Rapportadministrationunder fliken Rapportinställningar för ärenden så styr du vilka rapporter som används i vilka ärendetyper. Om inga parametrar anges, så gäller det aktuella avtalet för alla anställningsformer och alla avtal.

Välj ärendetyp

Genom att ange Ärendetyp i fältet och klickar på Sök visas ärendetypen i listan. Därefter kan du ange vilka rapporter som ska gälla för ärendetypen genom att klicka på ikonerna i tabellen i kolumnen för den aktuella ärendetypen.

Definiera sökning

Om du vill definiera en sökning så kan du göra detta genom att skriva in det begrepp du vill söka på i fältet under Rapportdefinition.

Anställningsformer

Här styr du för vilka anställningsformer rapporten ska gälla för.

Notera att om ett eller flera anställningsformer väljs, så kommer rapporten bara finnas tillgänglig om ärendet gäller motsvarande anställningsformer. Om ingen(a) anställningsformer väljs kommer rapporten att vara tillgänglig för samtliga anställningsformer för det aktuella ärendet.

Avtal

Här styr du vilka avtal rapporten ska gälla för.

Notera att om ett eller flera avtal väljs kommer rapporten bara finnas tillgänglig om ärendet gäller motsvarande avtal. Om inget avtal väljs kommer rapporten att vara tillgänglig för samtliga avtal för det aktuella ärendet.

Relaterad hjälp