Arbetsgivarintyg utskrift - Arbetsgivarintyg (utgående)

Utskrift av blanketter

För att skriva ut blanketterna så väljer du fönstret Arbetsgivarintyg utskrift genom att klicka på Översikter - A-intyg utskrift.

Detta är ett s.k. master/detail-fönster d.v.s. det är tudelat där det övre fönstret innehåller uppgifter från huvudtabellen som ska skrivas ut på huvudintyget och det undre fönstret innehåller uppgifter till kompletteringsintyget.

För att ta ut huvudintyget så klickar du i det övre fönstret och sedan på word-ikonen. Klicka på mallen ARBINTYG_2010.DOTM. och därefter på Öppna.

Om det finns uppgifter i det nedre fönstret som du vill ha ut i kompletteringsintyget så klickar du i det nedre fönstret och sedan på word-ikonen. Välj mallen ARBINTYGKOMPL_8.XX.DOTM. och klicka på Öppna.

Lön som skrivs på arbetsgivarintyget är den lön som är nyast inom den period som arbetsgivarintyget avser. Lönen hämtas från grundlön.

Relaterad hjälp