Aktuell produkt
Registrera noteringar - Steg för steg - LAS/Avgång
Om du markerar en arbetstagare, så visas alla noteringar som är gjorda på vald arbetstagare i den nedre delen av fönstret. Du kan t.ex. sortera per kategori (för att t.ex. se alla noteringar gjorda på kategorin Anställning) genom att klicka på kolumnen Kategori, så sorterar systemet i bokstavsordning.
Du kan även använda Urval för att få fram en mer detaljerad översikt över t.ex. en viss kategori.
Funktionen Noteringar är gemensam för flera rutiner.
- Väj rutinen Avgångsadministration.
- Klicka på fönsterkopplingen Noteringar.
- Markera en arbetstagare.
- Klicka på knappen Ny i det nedre fönstret Noteringar.
Följande fält finns:
Datum - Ange datum via kalender-ikonen för händelsen.
Rubrik - Skriv en noteringsrubrik.
Välj Kategori
Följande val finns:- Anställning
- Arbetsmiljö
- Avgång
- Rehab
Notering - Skriv en notering i fritextfältet om rubriken behöver förklaras eller om hänvisningar till originalhandlingar skall göras.
Notera! tänk på GDPR när formuleringen i textfältet görs.
Bilaga 1-3 - Lägg till eventuella bilagor till noteringarna. Du kan lägga till totalt 3 bilagor. (Du kommer till en ny sida där du kan välja fil/dokument).
Uppgifter kan anges i fritext eller genom en eller flera bifogade filer (upp till 3 filer per noteringspost).
a. Klicka på knappen Lägg till och välj sedan önskad fil.
b. Klicka att du vill importera filen eller nollställa formuläret. - Klicka på Spara när du är klar.
Gå till översiktsfönstret Noteringar för att se/söka bland alla noteringar av kategorin avgång för samtliga arbetstagare (inom ramen för behörigheten).