Registrera noteringar - Steg för steg - LAS/Avgång

Om du markerar en arbetstagare, så visas alla noteringar som är gjorda på vald arbetstagare i den nedre delen av fönstret. Du kan t.ex. sortera per kategori (för att t.ex. se alla noteringar gjorda på kategorin Anställning) genom att klicka på kolumnen Kategori, så sorterar systemet i bokstavsordning.

Du kan även använda Urval för att få fram en mer detaljerad översikt över t.ex. en viss kategori.

Funktionen Noteringar är gemensam för flera rutiner.

  1. Väj rutinen Avgångsadministration.
  2. Klicka på fönsterkopplingen Noteringar.
  3. Markera en arbetstagare.
  4. Klicka på knappen Ny i det nedre fönstret Noteringar.

    Följande fält finns:
    Datum - Ange datum via kalender-ikonen för händelsen.
    Rubrik - Skriv en noteringsrubrik.
    Välj Kategori

    Följande val finns:
    • Anställning
    • Arbetsmiljö
    • Avgång
    • Rehab

    Notering - Skriv en notering i fritextfältet om rubriken behöver förklaras eller om hänvisningar till originalhandlingar skall göras.
    Notera! tänk på GDPR när formuleringen i textfältet görs.

    Bilaga 1-3 - Lägg  till eventuella bilagor till noteringarna. Du kan lägga till totalt 3 bilagor. (Du kommer till en ny sida där du kan välja fil/dokument).
    Uppgifter kan anges i fritext eller genom en eller flera bifogade filer (upp till 3 filer per noteringspost).
    a. Klicka på knappen Lägg till och välj sedan önskad fil.
    b. Klicka att du vill importera filen eller nollställa formuläret.
  5. Klicka på Spara när du är klar.

Gå till översiktsfönstret Noteringar för att se/söka bland alla noteringar av kategorin avgång för samtliga arbetstagare (inom ramen för behörigheten).

Relaterad hjälp