Aktuell produkt
Bevakningsfönster - Löneadministration
Bevakningsfönster används för att du som löneadministratör eller systemförvaltare skall kunna lägga in bevakningar framåt i tiden.
Det kan handla om att en anställds information behöver rättas eller att du inte skall glömma att göra något.
Bevakningarna är enbart tillgängliga för löneadministratörer och systemförvaltare och är inte tänkta att användas av andra typer av användare.
Visa bevakningar
Från översikter i rutinen Löneadministration finns ett översiktsfönster som visar alla bevakningar.
Här behöver du göra ett urval för att enbart se de aktiva bevakningar som är tilldelade dig.
Exempel på användning
För att visa alla bevakningar som är tilldelade på en viss anställd med bevakningsdatum november och tidigare och som inte redan hanterats kan följande urval användas:
Bevakningsdatum: <=20201130
Tilldelad: Den anställd du väljer
Hanterad: Kryssruta - Tänk på att för att urvalet på Hanterad skall visa de bevakningar som inte hanterats, så måste du klicka i kryssrutan i urvalet och sedan klicka bort den igen.
Dubbelklicka för att visa detaljerna kring bevakningen och även för att markera när bevakningen är hanterad och eventuell notering kring detta. Vem som skapat och senast ändrat bevakningen visas längst ner i fönstret.
Ny bevakning
För att skapa ny bevakning så markerar du en anställd i fönstret Anställningar och från menyn Kopplingar så väljer du Bevakningsfönster. En lista på den anställdes bevakningar visas.
Klicka på knappen Ny.
Som standard så visas inloggat användar-id i fältet Tilldelad. Om du skapar en bevakning till någon annan så går det bra att ändra det som står i detta fältet.