Urval Arbtag-id / Personnummer - Löneadministration

Detta gäller endast systemförvaltare.

Om du behöver göra urval i anställningsöversikten på ett större antal anställningar utifrån en lista med ett antal arbetstagarid eller personnummer.

Om du får en sådan lista från externt håll (t.ex. i Excel eller textfil) så kan du göra så här:

  1. Via Systemförvaltning, välj att göra urvalsfönster Urval arbetstagarid (fönsterid: std_urva) och/eller urvalsfönster Urval personnr (fönsterid: std_urvp) synligt i menyn.
  2. Öppna översikten och gå därifrån till Excel. Klistra in din lista med arbetstagarid’n eller personnummer i Excel och återför raderna till HR-plus 8.
  3. Spara ditt urval i översiktsfönstret i HR-plus 8.
  4. Markera alla raderna/urvalen och välj Kopplingar/Anställning.
  5. Tänk på att rensa bort raderna i urvalsöversikten när du är klar med din arbetsuppgift, så att inte personuppgifter ligger och skräpar här.

Om du behöver använda urvalsfönstret för att koppla dig till andra översikter än just Anställning, så får du lägga till aktuella fönsterkopplingar i rutinen (görs via Systemförvaltning).

Relaterad hjälp