Aktuell produkt
Skapa gruppanvändare - Användare - Steg för steg - Admin
Genom att skapa gruppanvändare så underlättas arbetet för de som har delat ansvar för ärenden i systemet. Ärenden tilldelas en gruppanvändare istället för individuella användare, vilket ger alla personer i gruppen tillgång till alla ärenden i gruppen.
Du skapar en gruppanvändare på samma sätt som för en individuell användare med den skillnaden att du markerar kryssrutan för Gruppanvändare istället. Gruppanvändare tilldelas roller och behörigheter på samma sätta som andra användare i Behörigheter i rutinen Admin.
Gör så här för att skapa gruppanvändare:
- Klicka på ikonen Skapa användare.
- Fyll i användaruppgifter
- Ange E-postadress
Det är rekommendera att ange en e-postadress till, en för gruppen, gemensam inkorg dit e-post och påminnelser för ärenden skickas. Därifrån kan sedan gruppmedlemmar agera på aktuella ärenden för att arbeta vidare. - Ange Arbetsgivare
- Klicka i rutan Gruppanvändare för att skapa en grupp
- Spara.
Användargruppen är nu tillagd i systemet.
Glöm inte att tilldela roller och behörigheter till gruppanvändaren i Behörigheter i rutinen Admin. Detta görs på samma sätt som för individuella användare.