Aktuell produkt
E-postmall för ärenden - Steg för steg - Admin
Hantera e-postmallar för ärenden gör du i fliken E-postmall för ärenden under Ärendeadministration i rutinen Admin.
När du skapar en e-postmall finns det flera fördefinierade standardvärden som kan infogas i mallen. Värdena visas beroende på vilken ärendefunktion du har valt.
Ett fördefinierat värde visas även i rubriken när ärendefunktion har valts.
Värdena är:
- {0} - Ärendenummer
- {1} - Ärendets nya status
- {2} - Namnet på personen som skickade ärendet
- {3} - Mottagarens namn
- {4} - Direktlänk till systemet
Direktlänk till ärendet skrivs såhär - {4}/Case/Redirect/{0}
Det är inte obligatoriskt att använda något av dessa värden, men om du använder några andra värden kommer det inte att fungera.
- Välj ärendefunktion
- E-postmallen är kopplad till flera ärendefunktioner. Välj om du vill ändra för alla dessa mallar eller skapa en ny för denna funktion.
Välj mellan:
(Kryssrutor längst till höger i fönstret)- Ändra för alla ärendefunktioner
- Skapa ny för aktuell ärendefunktion (om det inte finns en mall sedan tidigare för ärendefunktionen)
- Fyll i Rubrik med hjälp av standardvärden.
- Fyll i Meddelande med hjälp av standardvärden.
- Spara.