E-postmall för ärenden - Steg för steg - Admin

Hantera e-postmallar för ärenden gör du i fliken E-postmall för ärenden under Ärendeadministration i rutinen Admin.

När du skapar en e-postmall finns det flera fördefinierade standardvärden som kan infogas i mallen. Värdena visas beroende på vilken ärendefunktion du har valt.
Ett fördefinierat värde visas även i rubriken när ärendefunktion har valts. 

Värdena är:

  • {0} - Ärendenummer
  • {1} - Ärendets nya status
  • {2} - Namnet på personen som skickade ärendet
  • {3} - Mottagarens namn
  • {4} - Direktlänk till systemet

Direktlänk till ärendet skrivs såhär - {4}/Case/Redirect/{0}

Det är inte obligatoriskt att använda något av dessa värden, men om du använder några andra värden kommer det inte att fungera.

  1. Välj ärendefunktion
  2. E-postmallen är kopplad till flera ärendefunktioner. Välj om du vill ändra för alla dessa mallar eller skapa en ny för denna funktion.
    Välj mellan:
    (Kryssrutor längst till höger i fönstret)
    • Ändra för alla ärendefunktioner
    • Skapa ny för aktuell ärendefunktion (om det inte finns en mall sedan tidigare för ärendefunktionen)
  3. Fyll i Rubrik med hjälp av standardvärden.
  4. Fyll i Meddelande med hjälp av standardvärden.
  5. Spara.

Relaterad hjälp