Inställningar hämtning av personuppgifter - Steg för steg - Admin

På fliken Inställningar hämtning av personuppgifter i rutinen Admin anger du vilken tjänst som personuppgifter ska hämtas från. Inställningarna gör du enligt följande:

  1. Välj den tjänst som personuppgifterna ska hämtas ifrån.
  2. Hämta certifikat. Om du lägger till ett nytt certifikat skrivs det gamla över.
  3. Ange lösenord för certifikatet. Notera att certifikatets filändelse skall ha formatet .p12
  4. Om du hämtar uppgifterna från Navet anger du det ordernummer de tillhandahållit. Notera att ordernumret från navet måste vara på formatet <orgno> <orderid>, e.g: 162021004748 00000079-FO01-0001. Kontakta navet för ytterligare information.</orderid></orgno>.
  5. Spara.
  6. Om du hämtar uppgifterna från SPAR anger du certifikatsägares kundnummer.
  7. Ange kundnummer.
  8. Ange organisationsnummer.
  9. Uppdragsid (för knappen hämta personuppgifter).
  10. Uppdragsid integration / fil till SPAR.

  11. Ange om behörighet ska ges för att hämta skyddade personuppgifter.

  12. Antal dagar sedan senaste aktiva anställning.

  13. Spara.

Relaterad hjälp