Aktuell produkt
Inställningar hämtning av personuppgifter - Steg för steg - Admin
På fliken Inställningar hämtning av personuppgifter i rutinen Admin anger du vilken tjänst som personuppgifter ska hämtas från. Inställningarna gör du enligt följande:
- Välj den tjänst som personuppgifterna ska hämtas ifrån.
- Hämta certifikat. Om du lägger till ett nytt certifikat skrivs det gamla över.
- Ange lösenord för certifikatet. Notera att certifikatets filändelse skall ha formatet .p12
- Om du hämtar uppgifterna från Navet anger du det ordernummer de tillhandahållit. Notera att ordernumret från navet måste vara på formatet <orgno> <orderid>, e.g: 162021004748 00000079-FO01-0001. Kontakta navet för ytterligare information.</orderid></orgno>.
- Spara.
- Om du hämtar uppgifterna från SPAR anger du certifikatsägares kundnummer.
- Ange kundnummer.
- Ange organisationsnummer.
- Uppdragsid (för knappen hämta personuppgifter).
-
Uppdragsid integration / fil till SPAR.
-
Ange om behörighet ska ges för att hämta skyddade personuppgifter.
-
Antal dagar sedan senaste aktiva anställning.
- Spara.