Aktuell produkt
Sök anställningar via standardurval - Steg för steg - Anställning
För att kunna skapa gemensamma urval ska du se till att du befinner dig på sidan Anställningar i rutinen Anställning.
Notera att du endast kan skapa gemensamma urval om du har rättighet ett göra detta.
Skapa nytt urval
- Klicka på urvalsknappen och välj Nytt urval.
- Ange lämpligt Namn på urvalet.
- Klicka i rutan för Gemensamt urval.
- Välj vilket fält urvalet ska göras på, exempelvis arbetstagar-ID eller personnummer.
- Klicka på Lägg till ny rad om du vill göra sökningar med kombinerade fält.
- Klicka på Spara som för att spara urvalet. Urvalet blir nu tillgängligt via urvalsknappen.
Ändra urval
- Klicka på Visa urval för att expandera urvalsdelen.
- Välj det Urval du vill ändra.
- Gör dina förändringar.
- Spara uppgifterna.
Ta bort urval
- Klicka på Visa urval för att expandera urvalsdelen.
- Välj det Urval du vill ta bort.
- Klicka på Ta bort