Granskning (Valbar) - Resa & Utlägg

När en chef har attesterat en reseräkning eller ett utlägg finns möjlighet att, förutsatt att funktionen är aktiverad, granska reseräkningen eller utlägget. Granskning (d.v.s. verifiering av resor, utlägg, kvitton, korttransaktioner etc. kan läggas före eller efter både attest och delattest.  

Aktiveringen av granskningsfunktionen görs i rutinen Admin av Systemförvaltaren.

När granskningsfunktionen är aktiverad

Du hittar de reseräkningar och utlägg som ska granskas under fliken för granskning, som endast visas när granskningsfunktionen är aktiverad.

Det enda du behöver göra är att klicka på den reseräkning eller det utlägg du vill granska. När du är klar klickar du på godkänn reseräkning, alternativt godkänn utlägg.

Om du som granskare av någon anledning inte vill godkänna reseräkningen eller utlägget kan du välja att skicka tillbaka den med ett meddelande, där du kan ange varför du inte vill godkänna den, till exempel om det saknas någon uppgift. Medarbetare meddelas i samma stund som du skickar ditt meddelande.