Administrera arbetsgivarinställningar - Steg för steg - Admin

Hantera systemmeddelande gör du i fliken Arbetsgivarinställningar i rutinen Admin.

  1. Välj arbetsgivare.
  2. Skapa ditt systemmeddelande.
  3. Kryssa i rutan för att välja attestmetod för rutinen Resa & utlägg.
    Du kan välja mellan att skapa en attestmetod som är baserad på två varianter:
    • Attest baserad på rapporteringsställe
    • Attest baserad på kontodel
    Läs mer om vad attestmetoderna betyder i beskrivningen av Behörighetsstruktur samt i Skapa nytt rapporteringsställe
  4. Ange Antal dagar före anställningsdatum som resa får registreras
    Här anger du det antal dagar före anställningsdatumet som en resa får registreras i systemet. 
  5. Ange Antal dagar efter avslutad anställning som resa får registreras
    Här anger du det antal dagar efter avslutad anställning som en resa får registreras i systemet.
  6. Lägg till logotype och/eller bild:
    Du kan lägga till en valfri logotype eller bild som syns under avsnittet Systemmeddelande.

    För att ladda upp en bild eller fil, gör enligt följande:
    Klicka på bildikonen längst ut till höger.
    Fönstret Lägg till bild visas.

    För att få en korrekt länk till den bild du vill använda, gör följande:
    Gå till Admin/Inställningar/Förvalta och välj fliken Filer (de filer du har laddat upp syns längst ner på sidan).
    Högerklicka på den bild du vill använda och välj Kopiera länkadress/Copy link address via högermusklick
    Gå tillbaka till fönstret Lägg till bild och välj Klistra in/Paste via högermusklick i fältet Webb address
    Klicka på Lägg till
    Bilden skall nu visas.
  7. Klicka på Spara när du är klar.

Relaterad hjälp