Aktuell produkt
Administrera arbetsgivarinställningar - Steg för steg - Admin
Hantera systemmeddelande gör du i fliken Arbetsgivarinställningar i rutinen Admin.
- Välj arbetsgivare.
- Skapa ditt systemmeddelande.
- Kryssa i rutan för att välja attestmetod för rutinen Resa & utlägg.
Du kan välja mellan att skapa en attestmetod som är baserad på två varianter:- Attest baserad på rapporteringsställe
- Attest baserad på kontodel
- Ange Antal dagar före anställningsdatum som resa får registreras
Här anger du det antal dagar före anställningsdatumet som en resa får registreras i systemet. - Ange Antal dagar efter avslutad anställning som resa får registreras
Här anger du det antal dagar efter avslutad anställning som en resa får registreras i systemet. - Lägg till logotype och/eller bild:
Du kan lägga till en valfri logotype eller bild som syns under avsnittet Systemmeddelande.
För att ladda upp en bild eller fil, gör enligt följande:
Klicka på bildikonen längst ut till höger.
Fönstret Lägg till bild visas.
För att få en korrekt länk till den bild du vill använda, gör följande:
Gå till Admin/Inställningar/Förvalta och välj fliken Filer (de filer du har laddat upp syns längst ner på sidan).
Högerklicka på den bild du vill använda och välj Kopiera länkadress/Copy link address via högermusklick
Gå tillbaka till fönstret Lägg till bild och välj Klistra in/Paste via högermusklick i fältet Webb address
Klicka på Lägg till
Bilden skall nu visas. - Klicka på Spara när du är klar.