Administrera arbetsgivarinställningar - Steg för steg - Admin

Hantera systemmeddelande gör du i fliken Arbetsgivarinställningar i rutinen Admin.

  1. Välj arbetsgivare.
  2. Skapa ditt systemmeddelande.
  3. Kryssa i rutan för att välja attestmetod för rutinen Resa & utlägg.
    Du kan välja mellan att skapa en attestmetod som är baserad på två varianter:
    • Attest baserad på rapporteringsställe
    • Attest baserad på kontodel
    Läs mer om vad attestmetoderna betyder i beskrivningen av Behörighetsstruktur samt i Skapa nytt rapporteringsställe
  4. Ange Antal dagar före anställningsdatum som resa får registreras
    Här anger du det antal dagar före anställningsdatumet som en resa får registreras i systemet. 
  5. Ange Antal dagar efter avslutad anställning som resa får registreras
    Här anger du det antal dagar efter avslutad anställning som en resa får registreras i systemet.
  6. Lägg till logotype och/eller bild:
    Du kan lägga till en valfri logotype eller bild som syns under avsnittet Systemmeddelande.

    För att ladda upp en bild eller fil, gör enligt följande:
    Klicka på bildikonen längst ut till höger.
    Fönstret Lägg till bild visas.

    Klicka på Spara när du är klar.

Notera! Om du behöver lägga till mer information eller har frågor om din logotype, kontakta supporten

Relaterad hjälp