Anmäla nytt avrop - Ändra uppgifter via ärenden - Steg för steg - Anställning

Skapar nya avropsintervall gör du via ärendet Avrop på en befintlig avropsanställning. 

Anmäla nytt avrop (via ärende)

  1. Välj fliken Avrop
  2. Klicka på Ändra
  3. Ange avropsperiodens from- och tom-datum (startdatum).
  4. Lägg till kommentar till ärendet (valfritt).
  5. Ange förfallodatum (valfritt).
  6. Spara uppgifterna.
  7. Klicka på aktuell knapp under Hantera ärende i den övre delen av fönstret.

Det som händer vid nytt avrop är att anställningsformen ändras till t.ex. Allmän visstidsanställning för det aktuella datumintervallet. Datumintervall som ligger utanför anmälda avropsintervall får anställningsform Ej anställd.

Automatiskt skapade rader

De automatiskt skapade raderna visas inte i listan, de kan dock ses via Ändringar i ärendet om du vill bekräfta att raderna skapats. De syns också under rubriken Anställningsform i flik Anställning.

Se ett exempel på automatiskt skapade rader i avsnittet Avrop

För att se vad som är gjort för avropsärenden på aktuell avropsanställning, så klickar du på länken Ändringar i ärendet i den övre delen av fönstret 

Relaterad hjälp