Egen uppsägning - Ändra uppgifter via ärenden - Steg för steg - Anställning

Medarbetaren kan skapa ett ärende där de meddelar sin egen uppsägning av sin anställning.

Endast medarbetare med rollen Medarbetare kan skapa Egen uppsägning.

Välj fliken Egen uppsägning och fyll i fälten under avsnittet Jag vill meddela att jag härmed säger upp min anställning:

  1. Ange slutdatum för anställningen.

  2. Avgångsorsak sätts automatiskt till "Egen begäran".

  3. Ange Uppsägningsdatum.

  4. Ange Sista arbetande dag (valfritt).

  5. Ange via listrutan om du önskar ett tjänstgöringsintyg.

  6. Lägg till kommentar till ärendet (valfritt).

  7. Ange förfallodatum för ärendet (valfritt).

  8. Spara uppgifterna.

  9. Klicka på aktuell knapp under Hantera ärende.

Relaterad hjälp