Aktuell produkt
Definiera olika processer - Processer och delprocesser - Payroll Automation (PA)
Definiera funktioner för processer
Funktioner kan t.ex. vara systemfunktioner, manuella aktiviteter och checklistor som kan användas för att bygga upp processer. Innehållet i denna lista skapas automatiskt vid installation samt när nya värden skapas i tabellerna för manuella aktiviteter och checklistor (främst från HR-plus 8, d.v.s. den innehåller alla funktioner som HR-plus 8 exponerar för PA).
Definiera funktioner per delprocess
Funktioner/process används för att bygga upp varje process med sina respektive funktioner.
Definiera manuella aktiviteter
Manuella steg är aktiviteter som en användare behöver göra som en del av löneprocessen och som inte är något som kan/ska startas manuellt utan att vissa kontroller måste göras. Det kan vara sånt som att tömma reseräkningar till lön eller att kontrollera uppgifter som finns på papper. Manuella steg kan datum-/klockstyras på samma sätt som övriga funktioner så att PA kan påminna/varna om att den ska startas/är försenad. Informationen används som grunddata i Funktioner.
Definiera checklistor
Checklistor är listor med olika aktiviteter som skall bockas av under löneperiodens gång. Det kan vara t.ex. stämma av kontrollfönster eller värden i ackar/fält. Informationen används som grunddata i Funktioner.
Checklistor består av två delar; checklista och checklista, aktiviteter. Det är checklistan som datum-/klockstyrs, d.v.s. det sker ingen egen datumsättning på enskilda aktiviteter.
Definiera processer per arbetsgivare
I formuläret kopplas processer mot arbetsgivare. Alla arbetsgivare som finns i HR-plus 8 visas i formuläret automatiskt, via maskläsning, lika många gånger som det finns huvudprocesser, det enda användaren behöver göra är att klicka i om den ska ingå i en process eller ej.