Integration mot externa tjänster - Allmän information om våra tilläggstjänster och integrationer

I HR-plus 8 finns ett antal tilläggstjänster och integrationer som kan appliceras på olika delar i systemet.

Nedan i länkarna kan du läsa mer om respektive tilläggstjänst/integration mot externa tjänster.

Tilläggstjänster och Integrationer

ADDO - Signera dokument digitalt

Med funktionen Visma Addo så kan alla parter signera ett anställningsdokument och/eller ett ärendedokument inom ett par minuter direkt från en smartphone, surfplatta eller dator. Signeringen sker bl.a. med BankID.

Kivra - Lönespecifikation online

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. I Kivra får användaren bara post från företag och myndigheter som är anslutna till Kivra och som användaren har en relation till.

Kivraintegrationens syfte är att kunna erbjuda möjligheten att distribuera lönespecifikationer från HR-plus 8 via Kivra:s tjänst. Detta för att bland annat möta de strängare EU regler för hantering av känsliga personuppgifter som GDPR innebär.

Lönekartläggning i samarbete med Draftit

Tillsammans med Draftit kan vi erbjuda integrationen Lönekartläggning. Lönekartläggning är en metod och verktyg för arbetsgivare att arbeta med jämställdhet inom organisationen. Huvudsyftet är att upptäcka, åtgärda och förhindra osakliga löneskillnader mellan olika grupper av anställda, exempelvis kvinnor och män.

Visma Talent - strategiska HR-processer

Visma Talent är en komplett och sammansatt lösning som omfattar strategiska HR-processer för att attrahera, utveckla och behålla talanger.

Den molnbaserade lösningen hjälper er att kontinuerligt engagera, coacha och utveckla era medarbetare.

Kortintegrationer för utlägg i HR-plus 8/Resa

Tilläggstjänsten Korttransaktioner är en lösning för import av korttransaktioner till HR-plus 8 reserutin. Lösningen innebär att den anställde enklare kan redovisa sina utlägg digitalt och få bättre koll över sitt kort.

Kopplingen gör överföringen snabb och säker ­– både för företaget och för den anställde. Med hjälp av funktionen Korttransaktioner, får du tillgång till ett smidigt sätta att reducera både kostnader för arbetet med reseräkningar men sparar också mycket tid som annars går åt till administration av verifikat och dokument.

De transaktioner som skall läggas till i den aktuella reseräkningen/utlägget importeras enkelt via ett knapptryck. Import av transaktioner i funktionen Resa/utlägg, skapar ett utlägg i ärendets utläggssektion med de datum, kommentar, belopp osv som angivits för transaktionen. Vid import av transaktioner av inrikes utlägg för en utrikes resa, så räknas momsen ut automatiskt på inlägget för inrikes. De transaktioner som visas i korttransaktioner är samtliga betalningar som gjorts med kortet.

Sätt upp och administrera inloggningsuppgifter för kortintegrationer

Läs mer om hur du själv kan sätta upp och administrera dina kortintegrationer under rutinen Admin i fliken Konfiguration av externa integrationer.

Personuppgifter SPAR

Med funktionen för Hämtning av personuppgifter från SPAR så har du möjlighet att prenumerera på ändrade adressuppgifter för personer som finns i HR-plus 8.

För att kunna komma igång med prenumerationen måste du ha ett certifikat från SPAR samt att en ny inställning måste sättas i app.config i HR-plus 8.

Arbetsgivarintyg

Tjänsten används när du vill skriva ut underlag till arbetsgivarintyg. Du kan skriva ut underlaget till 2 st olika mallar via HR-plus 8 - ett huvudintyg och ett kompletteringsintyg. Arbetsgivarintyget används av arbetstagaren om denne blir t.ex. blir arbetslös eller i samband med kontakt med Arbetsförmedlingen.

För att kunna använda tjänsten måste företaget registreras hos Arbetsgivarintyg.nu. och du måste kunna identifiera dig med Bank-ID

Det finns möjlighet att lägga upp flera integrationer av typ Arbetsgivarintyg för respektive arbetsgivare.

Läs mer om Arbetsgivarintyg

Scanning av kvitton i Resa/Utlägg - SmartScan

Scanning av kvitton med SmartScan är en funktion som gör det möjligt att scanna av/tolka ett kvitto vid registrering av ett utlägg och på så sätt får utläggsraden ifylld med information från kvittot.

  • Om du vill ha mer information och beställa tjänsten, kontakta Supporten.

Autopay

Funktionen Autopay är en molnbaserad lösning för bankintegration (betalinfrastruktur) som ger dig full kontroll på både ingående och utgående transaktioner utan att du måste logga in i din Internetbank.