Aktuell produkt
Multipel resa - Reseräkning inrikes och utrikes - Resa & Utlägg
Multipla resor innebär att du kan registrera flera resor på samma reseräknings-ID. Multipel resa fungerar som en "vanlig" reseräkning, förutom att du kan registrera flera resor som innehåller flera resetillfällen utan att behöva göra avslut emellan på samma datum. Gäller både inrikes och utrikes resor.
Du kan bara göra en multipel resa, val för multipla utlägg finns inte.
För summeringen av multipel resa så visas först en sektion för totalen av respektive resa. Varje resa listas efter varandra och du kan navigera mellan dessa resor. Längre ner i fönstret visas samma sammanställning som om det är en och samma resa.
Om funktionen är aktiv, så väljer du att registrera din reseräkning som vanligt, men efter en ny resa är tillagd (alltså när du har gått vidare från steg 1), så visas nya flikar där du kan lägga till flera resor samtidigt.
Klicka på fliken Lägg till Resa för att skapa en ny resa med samma reseräknings-id.
För systemförvaltaren
Du som systemförvaltare måste göra en inställning arbetsgivarnivå för attestmetod, där du aktiverar funktionen. Välj aktuell arbetsgivare och kryssa i rutan om multipel resa skall vara tillåten eller ej.
Användaren kan skapa flera resor i samma vy om denna funktion är aktiv vilket görs i Admin/Arbetsgivarinställningar.
Inställningen går att ställa in per arbetsgivare men inte som standard för alla arbetsgivare. Om du inte har valt att slå på funktionen, så fungerar resa som vanligt.
Läs mer i Arbetsgivarinställningar i rutinen Admin.
Relaterad hjälp
- Läs mer om Reseräkning inrikes och utrikes
- Läs mer om avsnittet Grunduppgifter
- Läs mer om avsnittet Reseräkning
- Läs mer om avsnittet Utlägg
- Läs mer om avsnittet Traktamenten
- Läs mer om avsnittet Fördelning
- Läs mer om avsnittet Sammanställning
- Läs mer om widgeten Ärenden och ärendekort (sidan Hem)
- Steg för steg Grunduppgifter